Zadání příspěvku

Zprávy z tříd

1.A, 09. 07, Celá škola čte dětem - čtvrťác ...

1.B, 03. 07, Náš badatel Hugo a jeho kamará ...

1.B, 01. 07, Poslední školní den 30.6.2017 ...

1.A, 29. 06, Školní akademie 28. 6. 2017 ...

2.r., 29. 06, Člověče, nezlob se ...

1.B, 28. 06, Školní akademie 2016/2017 - ( ...

1.r., 28. 06, Školní akademie - generálka. ...

1.B, 27. 06, Obrázky a slova na slabiku a s ...

1.B, 27. 06, Obrázky a slova na slabiku a s ...

1.B, 27. 06, Motýl očima dětí ...

2.r., 27. 06, Známky ...

3.r., 27. 06, Plavecký výcvik 3. a 4. ročník ...

4.r., 27. 06, Výlet do Zlenic a Harry Potter ...

1.B, 27. 06, Co jsme dělali 27.6.2017 + dom ...

1.A, 27. 06, Co jsme dělali 27. 6. 2017 + d ...

2.r., 26. 06, Toulcův Dvůr 26.6.2017 ...

1.B, 26. 06, Náš badatel Hugo je pořád na c ...

2.r., 26. 06, Čtvrteční výuka a divadlo ...

1.B, 26. 06, Co jsme dělali 26.6.2017 + dom ...

1.A, 26. 06, Co jsme dělali 26. 6. 2017 + d ...

2.r., 23. 06, Nové informace ...

1.A, 23. 06, Co jsme dělali 23. 6. 2017 + d ...

1.r., 22. 06, iQLANDIE a iQPARK Liberec - 19 ...

1.r., 22. 06, Není klapka jako klapka - hude ...

2.r., 22. 06, Co jsme dělali 22.6.2017 + dom ...

1.B, 22. 06, Co jsme dělali 22.6.2017 + dom ...

1.A, 22. 06, Co jsme dělali 22. 6. 2017 + d ...

4.r., 21. 06, VÝLET DO ZLENIC DŮLEŽITÉ ...

1.A, 21. 06, Co jsme dělali 21. 6. 2017 + d ...

1.B, 21. 06, Co jsme dělali 21.6.2017 + dom ...

2.r., 20. 06, Toulcův Dvůr 26.6.2017 ...

2.r., 20. 06, Netradiční sporty ...

1.A, 20. 06, Co jsme dělali 20. 6. 2017 + d ...

1.B, 20. 06, Co jsme dělali 20.6.2017 + dom ...

2.r., 19. 06, Bubnování ...

3.r., 19. 06, Plán výuky 19.6.-30.6.2017 ...

1.r., 19. 06, Návrat ze školního výletu z Li ...

4.r., 19. 06, Výlet na Vyšehrad aneb Za dalš ...

1.r., 16. 06, Informace k výletu do Liberce ...

2.r., 15. 06, Tělesná výchova ...

2.r., 15. 06, Co jsme dělali 15.6.2017 + dom ...

1.B, 15. 06, Co jsme dělali 15.6.2017 + dom ...

1.A, 15. 06, Co jsme dělali 15. 6. 2017 + d ...

2.r., 14. 06, Domácí úkoly ...

1.A, 14. 06, Co jsme dělali 14. 6. 2017 + d ...

1.B, 14. 06, Co jsme dělali 14.6.2017 + dom ...

5.r., 13. 06, Příběhy bezpráví ...

5.r., 13. 06, Rozumíme penězům ...

2.r., 13. 06, Fotografie ...

1.A, 13. 06, Co jsme dělali 13. 6. 2017 + d ...

Základní škola, Praha 10, Kutnohorská 36, tel: 272 700 650, email: info@kutnohorska.cz , Školní jídelna: 272 700 100

Vzdělávací programy školy

Školní vzdělávací program ke stažení


Základní informace o vzdělávacím programu školy


Cílem Tvořivé školy je aktivní zapojení všech žáků do výuky, jejich vnitřní motivace k učení a postupný rozvoj klíčových kompetencí, vědomí vlastní hodnoty a sebeúcty.


1) K žákům přistupujeme jako k jedinečným a originálním lidským bytostem. Akceptujeme jejich rodinné normy a jejich rodiny jako pro ně ty nelepší možné. Žáka chápeme jako tvořivou a samostatně myslící bytost, která je schopna rozvíjet své poznávání a být aktivním spolutvůrcem vzdělávání. Učitel je průvodcem žáků, vyváří pravidla pro práci žáků a dává žákům důvěru, že zvládnou vše potřebné.


2) Prostřednictvím činností vedeme žáky k samostatnému myšlení, objevování poznatků a osobní odpovědnosti. Každý činnostní postup má konkrétní didaktický cíl a přivádí žáky k tvořivému myšlení – ke schopnosti o pozorovaných jevech samostatně uvažovat a hovořit, ke tvorbě vlastních otázek, ke schopnosti formulovat závěry a prakticky jich využívat.


3) Žáky pozitivně motivujeme. Před každým postupem žáky motivujeme a orientujeme v úkolu. Ukazujeme jim, proč se určité věci učí a k čemu jim může nově osvojený poznatek nebo dovednost v životě sloužit. Vedeme je k přesvědčení, že se učí věcem užitečným a potřebným pro život. Dodáváme jim důvěru, že dokážou být úspěšní.


4) Postupujeme od jednoduchého ke složitějšímu a využíváme dosavadních poznatků žáků. Dbáme na posloupnost a provázanost učiva – nové poznatky vyvozujeme z poznatků předcházejících. Základnímu učivu se snažíme naučit všechny žáky bezchybně. K probírání nového učiva přistupujeme, až když žáci probíranou látku chápou. Ke všem činnostem se průběžně vracíme, přesvědčujeme se o zvládnutí učiva. Žáci sami provádějí obměny činností a využívají při nich své dosavadní poznatky, dovednosti a zkušenosti.


5) Výuku přibližujeme skutečnému životu, dbáme na zapojení všech smyslů. Ve výuce využíváme co nejvíce smyslů, hlavně zraku, hmatu a sluchu. Učivo předkládáme na žákům důvěrně známých situacích a s využitím mezipředmětových vztahů. Využíváme praktických příkladů a výuku tak přibližujeme skutečnému životu žáků. Upozorňujeme na konkrétní využití vědomostí a dovedností v životě.


6) Využíváme mezipředmětových vztahů. Obsah vzdělávání spojujeme do smysluplných celků. Dovednostem a poznatkům, které souvisejí s více předměty, vyučujeme v rámci všech těchto předmětů.


7) Vedeme žáky k hovoru, učíme je diskuzi a vzájemné komunikaci. Všem žákům průběžně umožňujeme hovořit o tom, co pozorují, co činí, co si myslí, co cítí. Žáci se učí formulovat otázky, navzájem se vyvolávají, odpovídají si, předávají si slovo, učí se komunikovat s učitelem a spolužáky, vést konzultace a diskuzi.


8) Využíváme zpětnou vazbu, žáky vedeme k samokontrole a práci s chybou. Činnosti s pomůckami i následný hovor o pozorovaném umožňují učiteli i žákům každodenní zpětnou vazbu – přehled o dosažené úrovni poznání. Žákům i učitelům zpětná vazba umožňuje chyby samostatně rozpoznávat a okamžitě je napravovat. Učí se tak chybám předcházet a brát si z nich ponaučení. Chybu nepokládáme za prohřešek, ale za možnost ke změně. Podporujeme tím sebeúctu žáků.


9) Žáky nepřetěžujeme a využíváme diferenciace. Učivo a metody volíme přiměřené stupni vývoje žáků a umožňujeme jim pracovat podle individuálního tempa. Před žáky stavíme cíle blízké – dosažitelné. V době, kdy se věnujeme pomalejším žákům, zaměstnáváme rychlejší žáky rozšiřujícím učivem za pomoci vhodných materiálů.


10) Ve výuce využíváme pozitivního hodnocení a žákovského sebehodnocení. Pozitivní hodnocení používáme průběžně v celém procesu učení. Může mít podobu ústní pochvaly, drobných odměn, jako jsou hvězdičky, razítka atp., nebo udělení „jedničky“. Rozumíme jím i pozitivní ladění hodnotících soudů, projevování zájmu o názory žáků, dodávání sebedůvěry žákům a jejich povzbuzování. Do výuky zařazujeme žákovské sebehodnocení a rozvíjíme tak zdravé sebevědomí žáků.