Zadání příspěvku

Zprávy z tříd

2.r., 12. 02, Čtrnáctidenní plán pro 2.roční ...

3.r., 09. 02, Vyjmenovná slova ...

3.r., 09. 02, Čtrnáctidenní plán 19.2. - 2.3 ...

4.r., 09. 02, Čtenářská gramotnost 4. ročník ...

1.B, 08. 02, Učivo 1.b do 9.2. ...

2.B, 06. 02, Origami - Korunka ...

2.B, 05. 02, Výtvarná výchova - abstraktní ...

2.B, 05. 02, Náš badatel Hugo, Pepína a jej ...

2.B, 05. 02, Vysvědčení - 2.B - ( 31.1.2018 ...

3.r., 05. 02, Čtenářská dovednost ...

1.B, 05. 02, Učivo na pondělí a úterý ...

5.r., 01. 02, Halový pětiboj OVOV ...

1.A, 01. 02, Vysvědčení ...

1.A, 01. 02, Leden v 1.A ...

2.B, 31. 01, Co dokáže voda - Toulcův dvůr ...

4.r., 31. 01, Čtenářská gramotnost 4. ročník ...

2.B, 31. 01, Bubnování - 2.B + 3.r., - 25.1 ...

1.A, 30. 01, Bubnování ...

1.r., 30. 01, Bezpečnost v dopravě ...

4.r., 30. 01, Čtrnáctidenní plán 4. ročník 2 ...

5.r., 29. 01, Čtrnáctidenní plán výuky 5. ro ...

1.r., 28. 01, Plán výuky 1. tříd 29.1.2018 - ...

4.r., 27. 01, Mafián v ptačí říši - výukový ...

3.r., 26. 01, Anglický jazyk skupina p.uč.Ka ...

3.r., 26. 01, Plavecký výcvik - autobus ...

3.r., 26. 01, Čtrnáctidenní plán 29.1. - 9.2 ...

4.r., 26. 01, Poznávačka ptáci ...

4.r., 26. 01, Čtenářská gramotnost 4. ročník ...

2.A, 25. 01, Bubnování - 1. třídy + 2.A - 2 ...

2.A, 25. 01, Co dokáže voda - Toulcův dvůr ...

3.r., 25. 01, Plavcký výcvik ...

1.B, 24. 01, Samurajská helma - Origami ( P ...

3.r., 24. 01, Podpis v žákovské knížce ...

2.A, 23. 01, Padá vločka za vločkou... - za ...

2.A, 23. 01, Bovýsek ve 2.A - 11.1.2018 ...

3.r., 23. 01, Přihláška na školu v přírodě ...

5.r., 22. 01, Čtrnáctidenní plán výuky 5. ro ...

2.r., 21. 01, Přednáška MP Praha - Bezpečnos ...

5.r., 19. 01, VIDEO - LYŽAŘSKÝ a SNOWBOARDOV ...

2.B, 17. 01, Mezipředmětové vztahy ( Vv+M-G ...

2.B, 17. 01, Origami - " Obálka " ( Pč ), 2 ...

1.r., 17. 01, Origami - " Obálka " ( Pč ), 1 ...

1.r., 17. 01, Můj portrét, práce s pastelkou ...

3.r., 17. 01, Důležité informace z třídní sc ...

2.r., 16. 01, Dětský fotbalový pohár PFS 201 ...

4.r., 15. 01, Čtrnáctidenní plán 4. ročník 1 ...

2.A, 15. 01, Lední medvěd - anilinky, křída ...

2.r., 14. 01, Čtrnáctidenní plán výuky pro 2 ...

5.r., 12. 01, Lyžařský a snowboardový kurz d ...

3.r., 12. 01, Čtrnáctidenní plán 15. - 26.1. ...

Základní škola, Praha 10, Kutnohorská 36, tel: 272 700 650, email: info@kutnohorska.cz , Školní jídelna: 272 700 100

Vzdělávací programy školy

Školní vzdělávací program ke stažení


Základní informace o vzdělávacím programu školy


Cílem Tvořivé školy je aktivní zapojení všech žáků do výuky, jejich vnitřní motivace k učení a postupný rozvoj klíčových kompetencí, vědomí vlastní hodnoty a sebeúcty.


1) K žákům přistupujeme jako k jedinečným a originálním lidským bytostem. Akceptujeme jejich rodinné normy a jejich rodiny jako pro ně ty nelepší možné. Žáka chápeme jako tvořivou a samostatně myslící bytost, která je schopna rozvíjet své poznávání a být aktivním spolutvůrcem vzdělávání. Učitel je průvodcem žáků, vyváří pravidla pro práci žáků a dává žákům důvěru, že zvládnou vše potřebné.


2) Prostřednictvím činností vedeme žáky k samostatnému myšlení, objevování poznatků a osobní odpovědnosti. Každý činnostní postup má konkrétní didaktický cíl a přivádí žáky k tvořivému myšlení – ke schopnosti o pozorovaných jevech samostatně uvažovat a hovořit, ke tvorbě vlastních otázek, ke schopnosti formulovat závěry a prakticky jich využívat.


3) Žáky pozitivně motivujeme. Před každým postupem žáky motivujeme a orientujeme v úkolu. Ukazujeme jim, proč se určité věci učí a k čemu jim může nově osvojený poznatek nebo dovednost v životě sloužit. Vedeme je k přesvědčení, že se učí věcem užitečným a potřebným pro život. Dodáváme jim důvěru, že dokážou být úspěšní.


4) Postupujeme od jednoduchého ke složitějšímu a využíváme dosavadních poznatků žáků. Dbáme na posloupnost a provázanost učiva – nové poznatky vyvozujeme z poznatků předcházejících. Základnímu učivu se snažíme naučit všechny žáky bezchybně. K probírání nového učiva přistupujeme, až když žáci probíranou látku chápou. Ke všem činnostem se průběžně vracíme, přesvědčujeme se o zvládnutí učiva. Žáci sami provádějí obměny činností a využívají při nich své dosavadní poznatky, dovednosti a zkušenosti.


5) Výuku přibližujeme skutečnému životu, dbáme na zapojení všech smyslů. Ve výuce využíváme co nejvíce smyslů, hlavně zraku, hmatu a sluchu. Učivo předkládáme na žákům důvěrně známých situacích a s využitím mezipředmětových vztahů. Využíváme praktických příkladů a výuku tak přibližujeme skutečnému životu žáků. Upozorňujeme na konkrétní využití vědomostí a dovedností v životě.


6) Využíváme mezipředmětových vztahů. Obsah vzdělávání spojujeme do smysluplných celků. Dovednostem a poznatkům, které souvisejí s více předměty, vyučujeme v rámci všech těchto předmětů.


7) Vedeme žáky k hovoru, učíme je diskuzi a vzájemné komunikaci. Všem žákům průběžně umožňujeme hovořit o tom, co pozorují, co činí, co si myslí, co cítí. Žáci se učí formulovat otázky, navzájem se vyvolávají, odpovídají si, předávají si slovo, učí se komunikovat s učitelem a spolužáky, vést konzultace a diskuzi.


8) Využíváme zpětnou vazbu, žáky vedeme k samokontrole a práci s chybou. Činnosti s pomůckami i následný hovor o pozorovaném umožňují učiteli i žákům každodenní zpětnou vazbu – přehled o dosažené úrovni poznání. Žákům i učitelům zpětná vazba umožňuje chyby samostatně rozpoznávat a okamžitě je napravovat. Učí se tak chybám předcházet a brát si z nich ponaučení. Chybu nepokládáme za prohřešek, ale za možnost ke změně. Podporujeme tím sebeúctu žáků.


9) Žáky nepřetěžujeme a využíváme diferenciace. Učivo a metody volíme přiměřené stupni vývoje žáků a umožňujeme jim pracovat podle individuálního tempa. Před žáky stavíme cíle blízké – dosažitelné. V době, kdy se věnujeme pomalejším žákům, zaměstnáváme rychlejší žáky rozšiřujícím učivem za pomoci vhodných materiálů.


10) Ve výuce využíváme pozitivního hodnocení a žákovského sebehodnocení. Pozitivní hodnocení používáme průběžně v celém procesu učení. Může mít podobu ústní pochvaly, drobných odměn, jako jsou hvězdičky, razítka atp., nebo udělení „jedničky“. Rozumíme jím i pozitivní ladění hodnotících soudů, projevování zájmu o názory žáků, dodávání sebedůvěry žákům a jejich povzbuzování. Do výuky zařazujeme žákovské sebehodnocení a rozvíjíme tak zdravé sebevědomí žáků.