Zadání příspěvku

Zprávy z tříd

2.B, 17. 06, Náš badatel Hugo, Pepína a jej ...

3.r., 12. 06, Plavecký výcvik ...

1.r., 11. 06, Čtrnáctidenní plán výuky 11.6. ...

5.r., 11. 06, Čtrnáctidenní plán výuky 5. ro ...

4.r., 11. 06, Čtrnáctidenní plán 4. ročník 1 ...

3.r., 10. 06, Čtrnáctidenní plán 11. - 22.6. ...

2.B, 08. 06, Ilustrace - " Velryba " - 2.B ...

1.B, 07. 06, Origami - " Parník " 1.B - ( P ...

1.B, 07. 06, Motýl - 1.B ( Vv ), 7.6.2018 ...

3.r., 07. 06, Geometrie ...

5.r., 07. 06, Pythagoriáda obvodní kolo 29. ...

2.B, 06. 06, Florbalový turnaj - 1.6.2018 ...

2.r., 03. 06, Čtrnáctidenní plán pro 2. ročn ...

1.A, 03. 06, Výlet do Toulcova dvora ...

1.A, 03. 06, Škola v přírodě Sklárna - 21.5 ...

2.A, 02. 06, Florbalový turnaj - 1.6. 2018 ...

2.A, 02. 06, Ptáci - kresba pastelkou podle ...

2.r., 02. 06, Škola v přírodě Sklárna - 21. ...

2.B, 01. 06, Origami - " Ptáček štěstí " 2. ...

1.B, 01. 06, Výlet do Toulcova dvora ...

1.B, 01. 06, Origami - " Ptáček štěstí " 1. ...

2.B, 31. 05, Otec Abrahám - píseň s pohybem ...

5.r., 30. 05, Škola v přírodě Sklárna 2 ...

5.r., 30. 05, Škola v přírodě Sklárna ...

1.B, 29. 05, Fotografie ze školy v přírodě ...

5.r., 29. 05, Čtrnáctidenní plán výuky 5. ro ...

4.r., 28. 05, Čtrnáctidenní plán 4. ročník 2 ...

3.r., 28. 05, Škola v přírodě ...

3.r., 27. 05, Čtrnáctidenní plán 28.5. - 8.6 ...

1.B, 24. 05, Informace ze SVP ...

2.B, 20. 05, Práce ve skupinách, 2.B ( ČJ - ...

2.B, 19. 05, Origami - " Žábá " - 2.B ( Pč ...

1.B, 19. 05, " Neviditelná ryba " 1.B, ( Pč ...

1.A, 19. 05, Duben v 1.A ...

5.r., 18. 05, Pythagoriáda 2018 ...

5.r., 18. 05, Kuličkový turnaj ...

3.r., 18. 05, Matematika - slovní úlohy ...

3.r., 18. 05, Škola v přírodě ...

2.A, 16. 05, Maličkosti ke Dni matek - 9. a ...

2.r., 16. 05, Sportovní dopoledne - Měsíc ná ...

2.A, 16. 05, Dřevíčková dílnička - 3.5.2018 ...

3.r., 15. 05, Učivo Matematiky ...

1.r., 15. 05, Sportovní den - nábor malých f ...

3.r., 14. 05, Pracovní sešity do 4.ročníku ...

2.B, 13. 05, Náš badatel Hugo, Pepína a kam ...

3.r., 11. 05, Čtrnáctidenní plán 14.5. - 25. ...

4.r., 11. 05, Čtenářská gramotnost 4. ročník ...

3.r., 10. 05, Ztráty a nálezy ...

1.B, 08. 05, Jarní větvička, 1.B - Kreslení ...

2.B, 08. 05, Dřevíčková dílna, 2.B - 3.5.20 ...


Projekt Škola základ života


Rozvojové aktivity ZŠ - Tvoříme společně

Základní škola, Praha 10, Kutnohorská 36, tel: 272 700 650, email: info@kutnohorska.cz , Školní jídelna: 272 700 100

Vzdělávací programy školy

Školní vzdělávací program ke stažení


Základní informace o vzdělávacím programu školy


Cílem Tvořivé školy je aktivní zapojení všech žáků do výuky, jejich vnitřní motivace k učení a postupný rozvoj klíčových kompetencí, vědomí vlastní hodnoty a sebeúcty.


1) K žákům přistupujeme jako k jedinečným a originálním lidským bytostem. Akceptujeme jejich rodinné normy a jejich rodiny jako pro ně ty nelepší možné. Žáka chápeme jako tvořivou a samostatně myslící bytost, která je schopna rozvíjet své poznávání a být aktivním spolutvůrcem vzdělávání. Učitel je průvodcem žáků, vyváří pravidla pro práci žáků a dává žákům důvěru, že zvládnou vše potřebné.


2) Prostřednictvím činností vedeme žáky k samostatnému myšlení, objevování poznatků a osobní odpovědnosti. Každý činnostní postup má konkrétní didaktický cíl a přivádí žáky k tvořivému myšlení – ke schopnosti o pozorovaných jevech samostatně uvažovat a hovořit, ke tvorbě vlastních otázek, ke schopnosti formulovat závěry a prakticky jich využívat.


3) Žáky pozitivně motivujeme. Před každým postupem žáky motivujeme a orientujeme v úkolu. Ukazujeme jim, proč se určité věci učí a k čemu jim může nově osvojený poznatek nebo dovednost v životě sloužit. Vedeme je k přesvědčení, že se učí věcem užitečným a potřebným pro život. Dodáváme jim důvěru, že dokážou být úspěšní.


4) Postupujeme od jednoduchého ke složitějšímu a využíváme dosavadních poznatků žáků. Dbáme na posloupnost a provázanost učiva – nové poznatky vyvozujeme z poznatků předcházejících. Základnímu učivu se snažíme naučit všechny žáky bezchybně. K probírání nového učiva přistupujeme, až když žáci probíranou látku chápou. Ke všem činnostem se průběžně vracíme, přesvědčujeme se o zvládnutí učiva. Žáci sami provádějí obměny činností a využívají při nich své dosavadní poznatky, dovednosti a zkušenosti.


5) Výuku přibližujeme skutečnému životu, dbáme na zapojení všech smyslů. Ve výuce využíváme co nejvíce smyslů, hlavně zraku, hmatu a sluchu. Učivo předkládáme na žákům důvěrně známých situacích a s využitím mezipředmětových vztahů. Využíváme praktických příkladů a výuku tak přibližujeme skutečnému životu žáků. Upozorňujeme na konkrétní využití vědomostí a dovedností v životě.


6) Využíváme mezipředmětových vztahů. Obsah vzdělávání spojujeme do smysluplných celků. Dovednostem a poznatkům, které souvisejí s více předměty, vyučujeme v rámci všech těchto předmětů.


7) Vedeme žáky k hovoru, učíme je diskuzi a vzájemné komunikaci. Všem žákům průběžně umožňujeme hovořit o tom, co pozorují, co činí, co si myslí, co cítí. Žáci se učí formulovat otázky, navzájem se vyvolávají, odpovídají si, předávají si slovo, učí se komunikovat s učitelem a spolužáky, vést konzultace a diskuzi.


8) Využíváme zpětnou vazbu, žáky vedeme k samokontrole a práci s chybou. Činnosti s pomůckami i následný hovor o pozorovaném umožňují učiteli i žákům každodenní zpětnou vazbu – přehled o dosažené úrovni poznání. Žákům i učitelům zpětná vazba umožňuje chyby samostatně rozpoznávat a okamžitě je napravovat. Učí se tak chybám předcházet a brát si z nich ponaučení. Chybu nepokládáme za prohřešek, ale za možnost ke změně. Podporujeme tím sebeúctu žáků.


9) Žáky nepřetěžujeme a využíváme diferenciace. Učivo a metody volíme přiměřené stupni vývoje žáků a umožňujeme jim pracovat podle individuálního tempa. Před žáky stavíme cíle blízké – dosažitelné. V době, kdy se věnujeme pomalejším žákům, zaměstnáváme rychlejší žáky rozšiřujícím učivem za pomoci vhodných materiálů.


10) Ve výuce využíváme pozitivního hodnocení a žákovského sebehodnocení. Pozitivní hodnocení používáme průběžně v celém procesu učení. Může mít podobu ústní pochvaly, drobných odměn, jako jsou hvězdičky, razítka atp., nebo udělení „jedničky“. Rozumíme jím i pozitivní ladění hodnotících soudů, projevování zájmu o názory žáků, dodávání sebedůvěry žákům a jejich povzbuzování. Do výuky zařazujeme žákovské sebehodnocení a rozvíjíme tak zdravé sebevědomí žáků.