Zadání příspěvku

Zprávy z tříd

1.A, 26. 05, Co jsme dělali 26. 5. 2017 + d ...

1.B, 26. 05, Co jsme dělali 26.5.2017 + dom ...

2.r., 25. 05, Změna v rozvrhu ...

1.B, 25. 05, Co jsme dělali 25.5.2017 + dom ...

2.r., 25. 05, Co jsme dělali 25.5.2017 + dom ...

1.A, 25. 05, Co jsme dělali 25. 5. 2017 + d ...

1.B, 24. 05, Co jsme dělali 25.5.2017 + dom ...

1.A, 24. 05, Co jsme dělali 24. 5. 2017 + d ...

5.r., 24. 05, Čtrnáctidenní plán 22.5.-2.6.2 ...

4.r., 23. 05, Čtrnáctidenní plán výuky 4. ro ...

1.B, 23. 05, Co jsme dělali 23.5.2017 + dom ...

1.A, 23. 05, Co jsme dělali 23. 5. 2017 + d ...

2.r., 22. 05, Tělocvik ...

2.r., 22. 05, Co jsme dělali 22.5.2017 ...

1.B, 22. 05, Co jsme dělali 22.5.2017 + dom ...

1.A, 22. 05, Co jsme dělali 22. 5. 2017 + d ...

2.r., 21. 05, Čtrnáctidenní plán 22.5. - 2.6 ...

3.r., 21. 05, Plán výuky 22.5.-2.6.2017 ...

1.B, 21. 05, Celá škola čte dětem - čtvrťác ...

1.B, 21. 05, Obrázky a slova na hlásku a s ...

1.B, 21. 05, Obrázky a slova na hlásku a s ...

1.B, 21. 05, Obrázky a slova na hlásku a s ...

1.r., 20. 05, Čtrnáctidenní plán výuky 1. ro ...

1.A, 19. 05, Co jsme dělal 19. 5. 2017 + do ...

1.B, 19. 05, Co jsme dělali 19.5.2017 + dom ...

2.r., 18. 05, Co jsme dělali 18.5.2017 ...

1.B, 18. 05, Co jsme dělali 18.5.2017 + dom ...

1.A, 18. 05, Co jsme dělali 18. 5. 2017 + d ...

1.A, 17. 05, Co jsme dělali 17. 5. 2017 + d ...

1.B, 17. 05, Náš badatel Hugo byl ve Franci ...

1.B, 17. 05, Co jsme dělali 17.5.2017 + dom ...

2.r., 17. 05, Domácí úkoly ...

2.r., 16. 05, Co jsme dělali 16. 5. 2017 - A ...

1.A, 16. 05, Co jsme dělali 16. 5. 2017 + d ...

1.B, 16. 05, Co jsme dělali 16.5.2017 + dom ...

4.r., 16. 05, Harry Potter část 6. ...

3.r., 15. 05, Ukaž a vyprávěj ...

1.A, 15. 05, Co jsme dělali 15. 5. 2017 + d ...

2.r., 15. 05, Co jsme dělali 15.5.2017 + dom ...

1.B, 15. 05, Co jsme dělali 15.5.2017 + dom ...

1.B, 12. 05, Přáníčka pro maminku ( PČ, VV, ...

2.r., 12. 05, Prvouka 2. ročník - Člověk a j ...

1.B, 12. 05, Co jsme dělali 12.5.2017 + dom ...

1.A, 12. 05, Co jsme dělali 12. 5. 2017 + d ...

1.B, 12. 05, Náš badatel Hugo je pořád na c ...

2.r., 11. 05, Co jsme dělali 11.5.2017 + dom ...

1.B, 11. 05, Co jsme dělali 11.5.2017 + dom ...

1.A, 11. 05, Co jsme dělali 11. 5. 2017 + d ...

4.r., 11. 05, Čtrnáctidenní plán výuky 4. ro ...

5.r., 11. 05, Čtrnáctidenní plán 9.5.- 19.5. ...

Základní škola, Praha 10, Kutnohorská 36, tel: 272 700 650, email: info@kutnohorska.cz , Školní jídelna: 272 700 100

Vzdělávací programy školy

Školní vzdělávací program ke stažení


Základní informace o vzdělávacím programu školy


Cílem Tvořivé školy je aktivní zapojení všech žáků do výuky, jejich vnitřní motivace k učení a postupný rozvoj klíčových kompetencí, vědomí vlastní hodnoty a sebeúcty.


1) K žákům přistupujeme jako k jedinečným a originálním lidským bytostem. Akceptujeme jejich rodinné normy a jejich rodiny jako pro ně ty nelepší možné. Žáka chápeme jako tvořivou a samostatně myslící bytost, která je schopna rozvíjet své poznávání a být aktivním spolutvůrcem vzdělávání. Učitel je průvodcem žáků, vyváří pravidla pro práci žáků a dává žákům důvěru, že zvládnou vše potřebné.


2) Prostřednictvím činností vedeme žáky k samostatnému myšlení, objevování poznatků a osobní odpovědnosti. Každý činnostní postup má konkrétní didaktický cíl a přivádí žáky k tvořivému myšlení – ke schopnosti o pozorovaných jevech samostatně uvažovat a hovořit, ke tvorbě vlastních otázek, ke schopnosti formulovat závěry a prakticky jich využívat.


3) Žáky pozitivně motivujeme. Před každým postupem žáky motivujeme a orientujeme v úkolu. Ukazujeme jim, proč se určité věci učí a k čemu jim může nově osvojený poznatek nebo dovednost v životě sloužit. Vedeme je k přesvědčení, že se učí věcem užitečným a potřebným pro život. Dodáváme jim důvěru, že dokážou být úspěšní.


4) Postupujeme od jednoduchého ke složitějšímu a využíváme dosavadních poznatků žáků. Dbáme na posloupnost a provázanost učiva – nové poznatky vyvozujeme z poznatků předcházejících. Základnímu učivu se snažíme naučit všechny žáky bezchybně. K probírání nového učiva přistupujeme, až když žáci probíranou látku chápou. Ke všem činnostem se průběžně vracíme, přesvědčujeme se o zvládnutí učiva. Žáci sami provádějí obměny činností a využívají při nich své dosavadní poznatky, dovednosti a zkušenosti.


5) Výuku přibližujeme skutečnému životu, dbáme na zapojení všech smyslů. Ve výuce využíváme co nejvíce smyslů, hlavně zraku, hmatu a sluchu. Učivo předkládáme na žákům důvěrně známých situacích a s využitím mezipředmětových vztahů. Využíváme praktických příkladů a výuku tak přibližujeme skutečnému životu žáků. Upozorňujeme na konkrétní využití vědomostí a dovedností v životě.


6) Využíváme mezipředmětových vztahů. Obsah vzdělávání spojujeme do smysluplných celků. Dovednostem a poznatkům, které souvisejí s více předměty, vyučujeme v rámci všech těchto předmětů.


7) Vedeme žáky k hovoru, učíme je diskuzi a vzájemné komunikaci. Všem žákům průběžně umožňujeme hovořit o tom, co pozorují, co činí, co si myslí, co cítí. Žáci se učí formulovat otázky, navzájem se vyvolávají, odpovídají si, předávají si slovo, učí se komunikovat s učitelem a spolužáky, vést konzultace a diskuzi.


8) Využíváme zpětnou vazbu, žáky vedeme k samokontrole a práci s chybou. Činnosti s pomůckami i následný hovor o pozorovaném umožňují učiteli i žákům každodenní zpětnou vazbu – přehled o dosažené úrovni poznání. Žákům i učitelům zpětná vazba umožňuje chyby samostatně rozpoznávat a okamžitě je napravovat. Učí se tak chybám předcházet a brát si z nich ponaučení. Chybu nepokládáme za prohřešek, ale za možnost ke změně. Podporujeme tím sebeúctu žáků.


9) Žáky nepřetěžujeme a využíváme diferenciace. Učivo a metody volíme přiměřené stupni vývoje žáků a umožňujeme jim pracovat podle individuálního tempa. Před žáky stavíme cíle blízké – dosažitelné. V době, kdy se věnujeme pomalejším žákům, zaměstnáváme rychlejší žáky rozšiřujícím učivem za pomoci vhodných materiálů.


10) Ve výuce využíváme pozitivního hodnocení a žákovského sebehodnocení. Pozitivní hodnocení používáme průběžně v celém procesu učení. Může mít podobu ústní pochvaly, drobných odměn, jako jsou hvězdičky, razítka atp., nebo udělení „jedničky“. Rozumíme jím i pozitivní ladění hodnotících soudů, projevování zájmu o názory žáků, dodávání sebedůvěry žákům a jejich povzbuzování. Do výuky zařazujeme žákovské sebehodnocení a rozvíjíme tak zdravé sebevědomí žáků.