Zadání příspěvku

Zprávy z tříd

1.A, 30. 03, AJ - PL ( Vv + M ), od 25.3. d ...

4.A, 30. 03, Přijímáme nové výzvy aneb ani ...

4.A, 30. 03, Přijímáme nové výzvy aneb ani ...

4.A, 30. 03, Sloh - vyprávění příběhu podle ...

4.r., 30. 03, Čtrnáctidenní plán pro 4. ročn ...

4.A, 30. 03, Učivo na dny 30.3.-1.4.2020 ...

2.B, 30. 03, Domácí škola na dny 30.,31. 3. ...

1.B, 30. 03, Den a noc - pracovní list ...

1.B, 30. 03, Dopisy Aničce ...

1.B, 30. 03, Písanka podruhé ...

1.B, 30. 03, Přehled učiva ke zvládnutí v t ...

2.A, 29. 03, Domácí výuka 30. - 31.3. ...

5.r., 29. 03, Čtrnáctidenní plán 30.3. - 10. ...

3.A, 29. 03, Učivo na 30.3. - 1.4.2020 ...

3.B, 29. 03, Učivo na dny 30. a 31. 3. ...

4.B, 29. 03, Anglický jazyk 30.3. - 3.4.202 ...

1.A, 29. 03, Učivo od 30.3. do 3.4.2020 ...

5.r., 26. 03, Shrnutí zadaného učiva 23. - 2 ...

3.A, 25. 03, Učivo na 26. - 27.3.2020 ...

4.A, 25. 03, Učivo na 26. - 27.3. 2020 ...

5.r., 25. 03, Osobnosti národního obrození ...

4.B, 25. 03, Úkol(y) na dobu od 23.-27.3.20 ...

3.B, 24. 03, Fotografie 3.b únor 2020 ...

1.A, 24. 03, Obrázky na hlásku a s hláskou ...

1.A, 24. 03, Obrázky na hlásku a s hláskou ...

3.B, 24. 03, Učivo na týden 23.- 27. 3. ...

2.A, 24. 03, Domácí škola 25. – 27. 3. ...

2.B, 24. 03, Domácí škola na dny 25. - 27. ...

5.r., 23. 03, Dobrovolný domácí úkol - infor ...

1.A, 23. 03, " Domácí příprava " - od 23.3. ...

4.A, 23. 03, Opomenutý úkol - Vlastivěda ...

4.r., 23. 03, Videonávod - sektory hospodářs ...

4.B, 23. 03, Anglický jazyk - odkaz ...

4.A, 23. 03, Učivo na 23. - 25.3. 2020 ...

5.r., 23. 03, Dobrovolný domácí úkol - práce ...

4.r., 23. 03, Dobrovolný domácí úkol - sekto ...

4.B, 23. 03, Učivo na dny 23.3.-27.3.2020 ...

2.B, 23. 03, Učivo na dny 23. a 24. 3 .2020 ...

2.A, 22. 03, Domácí škola 23. – 24. 3. ...

3.A, 22. 03, Učivo na 23.3. - 25.3.2020 ...

1.A, 21. 03, Učivo od 23.3. do 27.3.2020 ...

5.r., 20. 03, Shrnutí zadaného učiva 16. - 2 ...

4.B, 20. 03, Anglický jazyk ...

5.r., 20. 03, Učivo př na týden od 23. do 27 ...

1.B, 20. 03, Učivo na týden od 23. do 27. b ...

4.r., 19. 03, Čtrnáctidenní plán výuky pro 4 ...

3.A, 18. 03, Učivo na 19.3. - 20.3. ...

4.A, 18. 03, Učivo na 19. - 20.3. 2020 ...

1.r., 18. 03, Čtrnáctidenní plán výuky 1. ro ...

2.r., 18. 03, Čtrnáctidenní plán od 16. 3. d ...


Projekt Škola základ života


Rozvojové aktivity ZŠ - Tvoříme společně


Evropské unie – Operační program Zaměstnanost


Evropské unie – Pospolu u stolu


Evropské unie – Místo kde žijeme

Základní škola, Praha 10, Kutnohorská 36, tel: 272 700 650, email: info@kutnohorska.cz , jídelna:jidelna@kutnohorska.cz

Vzdělávací programy školy

Školní vzdělávací program ke stažení


Základní informace o vzdělávacím programu školy


Cílem Tvořivé školy je aktivní zapojení všech žáků do výuky, jejich vnitřní motivace k učení a postupný rozvoj klíčových kompetencí, vědomí vlastní hodnoty a sebeúcty.


1) K žákům přistupujeme jako k jedinečným a originálním lidským bytostem. Akceptujeme jejich rodinné normy a jejich rodiny jako pro ně ty nelepší možné. Žáka chápeme jako tvořivou a samostatně myslící bytost, která je schopna rozvíjet své poznávání a být aktivním spolutvůrcem vzdělávání. Učitel je průvodcem žáků, vyváří pravidla pro práci žáků a dává žákům důvěru, že zvládnou vše potřebné.


2) Prostřednictvím činností vedeme žáky k samostatnému myšlení, objevování poznatků a osobní odpovědnosti. Každý činnostní postup má konkrétní didaktický cíl a přivádí žáky k tvořivému myšlení – ke schopnosti o pozorovaných jevech samostatně uvažovat a hovořit, ke tvorbě vlastních otázek, ke schopnosti formulovat závěry a prakticky jich využívat.


3) Žáky pozitivně motivujeme. Před každým postupem žáky motivujeme a orientujeme v úkolu. Ukazujeme jim, proč se určité věci učí a k čemu jim může nově osvojený poznatek nebo dovednost v životě sloužit. Vedeme je k přesvědčení, že se učí věcem užitečným a potřebným pro život. Dodáváme jim důvěru, že dokážou být úspěšní.


4) Postupujeme od jednoduchého ke složitějšímu a využíváme dosavadních poznatků žáků. Dbáme na posloupnost a provázanost učiva – nové poznatky vyvozujeme z poznatků předcházejících. Základnímu učivu se snažíme naučit všechny žáky bezchybně. K probírání nového učiva přistupujeme, až když žáci probíranou látku chápou. Ke všem činnostem se průběžně vracíme, přesvědčujeme se o zvládnutí učiva. Žáci sami provádějí obměny činností a využívají při nich své dosavadní poznatky, dovednosti a zkušenosti.


5) Výuku přibližujeme skutečnému životu, dbáme na zapojení všech smyslů. Ve výuce využíváme co nejvíce smyslů, hlavně zraku, hmatu a sluchu. Učivo předkládáme na žákům důvěrně známých situacích a s využitím mezipředmětových vztahů. Využíváme praktických příkladů a výuku tak přibližujeme skutečnému životu žáků. Upozorňujeme na konkrétní využití vědomostí a dovedností v životě.


6) Využíváme mezipředmětových vztahů. Obsah vzdělávání spojujeme do smysluplných celků. Dovednostem a poznatkům, které souvisejí s více předměty, vyučujeme v rámci všech těchto předmětů.


7) Vedeme žáky k hovoru, učíme je diskuzi a vzájemné komunikaci. Všem žákům průběžně umožňujeme hovořit o tom, co pozorují, co činí, co si myslí, co cítí. Žáci se učí formulovat otázky, navzájem se vyvolávají, odpovídají si, předávají si slovo, učí se komunikovat s učitelem a spolužáky, vést konzultace a diskuzi.


8) Využíváme zpětnou vazbu, žáky vedeme k samokontrole a práci s chybou. Činnosti s pomůckami i následný hovor o pozorovaném umožňují učiteli i žákům každodenní zpětnou vazbu – přehled o dosažené úrovni poznání. Žákům i učitelům zpětná vazba umožňuje chyby samostatně rozpoznávat a okamžitě je napravovat. Učí se tak chybám předcházet a brát si z nich ponaučení. Chybu nepokládáme za prohřešek, ale za možnost ke změně. Podporujeme tím sebeúctu žáků.


9) Žáky nepřetěžujeme a využíváme diferenciace. Učivo a metody volíme přiměřené stupni vývoje žáků a umožňujeme jim pracovat podle individuálního tempa. Před žáky stavíme cíle blízké – dosažitelné. V době, kdy se věnujeme pomalejším žákům, zaměstnáváme rychlejší žáky rozšiřujícím učivem za pomoci vhodných materiálů.


10) Ve výuce využíváme pozitivního hodnocení a žákovského sebehodnocení. Pozitivní hodnocení používáme průběžně v celém procesu učení. Může mít podobu ústní pochvaly, drobných odměn, jako jsou hvězdičky, razítka atp., nebo udělení „jedničky“. Rozumíme jím i pozitivní ladění hodnotících soudů, projevování zájmu o názory žáků, dodávání sebedůvěry žákům a jejich povzbuzování. Do výuky zařazujeme žákovské sebehodnocení a rozvíjíme tak zdravé sebevědomí žáků.